Monday, March 26, 2007

心情写照

刚接过了声声温馨的祝福,心情又急速往下掉了,一连串小孩建康的问题后,又迎来了工作上的大变化,多年花尽心思建立好和风雨不改责守的桥,一声不晌的从手中拿走,那还无所谓,最气的是还要出pattern来对待,开始为难和被迫做比我高几层的工作,而且说明还要付全责,不是帮忙而已,不是我看不开,而明知道这是公司惯用的手段来"善待"那些利用完和过期的员工。难道正如我所说的""了吗?下场如何,相信现今工作人士都会了解.......那就是Take it or Leave it..............但谈何容易啊!!! (õ.ô)

11 comments:

Irene said...

Hi Richard,
Leave it!!!
马上辞职不干!
此处不留人!自有留人处!
看你这几天的动静,就知道你有事,只是你不说,我也不便多问,考虑一下我先前向你提议的工作吧!赖着不走,反会被人更看扁你。

ds said...

Hi Richard,

我也同意Irene 的说法,leave it. 这种老板不值得为他搏命。How can they don't match your job scope with your pay pakage. 你不给他一点颜色瞧瞧,他还"当你没到"呢。相信我,我很多朋友换工作,都越换越了得哦!The other side of the pasture may be greener. The job economy is improving, further more u are talented, don't waste it.

ds

Richard said...

wow, 温情满人间,但我最需要的是面包,我可以挨饿但家人不行,我的一时冲动和错误判断会遭成大灾难,所以要找到靠岸的地方才敢行动,必经年龄不小,又没料,要找份好收入的工作真的谈何容易。
无论如何,还是要感谢你们的关心,由其是Irene,如有需要,我一定找你。
谢谢你们,晚安!

Irene said...

Hi Richard,
一时冲动和错误判断会遭成大灾难,真那么严重吗?充其量也不过是3个月的过渡期,薪水少了点,真会挨饿了吗?米多煮饭,米少煮粥,我就不相信会饿坏你的家人!
要找到靠岸的地方才敢行动,你若不游,又怎能找到靠岸的地方?老是看不起自己,你让我感到失望,我言尽于此,你三思三思吧!

ds said...

Hi Richard,

I think if u are staying put, u must learn how to say "NO". Don't let them step all over you. I was once in your suitation too till i know how to tell them "NO". Otherwise, they would just take things for granted and keep giving u new tasks. You will find yourself happier and more efficient if you are performing tasks within your means. Otherwise, you will become more n more "bei chiat" and this would in turn affects your performance. Meanwhile, do look out for other opportunities.

ds

Chocolate Lover said...

信服要自己争取,别让老伴左右自己的未来!

这句话说得容易,却是一个很艰巨的绝折!有时候前面怕虎,后面怕鬼,也不是办法!如果做了决定,就别在埋怨了!命中有时中须有。。。

常常埋怨会破财的!!!哈哈哈...

三分天注定,七分靠努力,要拼才会赢!!!

Always remember 忍无可忍,就无需在忍。柳暗花明又一春!

Chocolate Lover said...

sorry, should be 老板 not 老伴!!!

Chocolate Lover said...

该死的,误把老板当老伴。被老婆知道就糟糕了!!!

Richard said...

Hi ds, Daven, Irene,
Really thanks for all your opinions, I will find my way out, have to lah, a big obstacle now is myself, I need sometimes to digest all those problems, I've been working for more than 20 over years, today this 婆婆妈妈 is not my style, just because of aging & family problems pulling me down till...at times loses confident. Anyway, my new(extra)task will start next week, meanwhile, just cool down a bit, if really can't clear my obstacle, than I will "leave it" & go w/o further hesitation. 社会是很现实的,我学厉不高,年龄又输一大节,所以不是你们想象中的轻而易举就找到一份收入好的工作。
还是要谢谢大家的好意...............

Richard said...

Hi ds,
I like your profile picture, its really cute...(õ.ö)

ds said...

Hi Richard

Tks. I love cute things. Still like a child like that when come to this type of things. U know wat, i actually read in your blog on Irene asking u how to put her Olivia picture in her profile and it prompted me to put my picture also. Luckily it works, otherwise i would be "harrassing" you to teach me. 哈哈哈。。。 其实我也年纪不小了, 但如果有好机会, 我还是会考虑的。